Mój koszyk

Katarzyna Armińska-Waszczyk pracuje przy biurku na laptopie

Kancelaria armińska radcowie prawni w mediach

Jest nam bardzo miło, że teksty, które tworzymy na bazie naszej wiedzy i doświadczeń, znajdują uznanie w mediach internetowych i tradycyjnych. Artykuły współtworzone przez zespół prawniczek z kancelarii armińska radcowie prawni na takie tematy jak rozporządzenie DORA, metoda tworzenia dokumentów prawnych legal design czy kwestie pracownicze, były chętnie przyjmowane i publikowane przez takie media jak Infor.pl, Prawo.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Bezprawnik, Brief, Newseria Biznes, Manager Plus, BiznesInfo.pl, eGopodarka, LEX Media czy Strefa Biznesu. Kancelaria armińska radcowie prawni w mediach – zapraszamy do współpracy.

Piszemy eksperckie teksty prawnicze do mediów na zlecenie

Zachęcamy do zapoznania się z pochodzącymi od kancelarii artykułami, które pojawiły się w mediach branżowych. Jesteśmy otwarte na nowe współprace medialne – chętnie podzielimy się naszą wiedzą i spostrzeżeniami z czytelnikami Twoich mediów. Jeśli potrzebujesz merytorycznego artykuły o tematyce prawniczej na interesujący Cię temat, skontaktuj się z nami.

Nasze artykuły w mediach

Jesteśmy na bieżąco i wypowiadamy się w tematach, w których się specjalizujemy. Dzielimy się naszą wiedzą, spostrzeżeniami, praktyką i interpretacją przepisów. Piszemy prostym językiem, zrozumiałym dla tych, którzy nie studiowali prawa. W zrozumiały sposób wyjaśniamy ważne i czasem trudne zagadnienia prawne. Oto nasze artykuły, które ukazały się w mediach.

Wskazówka dla biur podróży – jasno i zrozumiale dla turysty. Dlaczego ustawa musi regulować to, co oczywiste?

Siedem razy. Aż tyle razy w jednym rozdziale ustawa o imprezach turystycznych podkreśla, że organizatorzy turystyki, w tym biura podróży, muszą przekazywać klientowi informacje w sposób jasny, zrozumiały i – zamiennie – widoczny, czytelny i niewprowadzający w błąd. To raczej oczywiste, że klient powinien być należycie poinformowany, żeby podejmować świadome i dobre dla siebie decyzje. Skoro tak, jak duży mamy problem z prostą komunikacją, że ustawodawca musi ją – niczym mantrę – regulować w ustawie? Odpowiedź nasuwa się sama: chodzi o praktykę.

Turyści na plaży, on trzyma ją na barana

Turyści mają coraz większą świadomość, że powinni dostawać do podpisania umowy, które naprawdę rozumieją. Teraz będą jeszcze lepiej wyedukowani dzięki naszym artykułom, które ukazały się w mediach, m.in.:

Dlaczego nie znamy swoich praw i jak można to zmienić?

“Nieznajomość prawa szkodzi”, “surowe prawo, ale prawo” – łacińskie sentencje, które poznają młodzi adepci prawa brzmią dziś jak farmazony. Oczywiście, studenci muszą znać prawo, choćby po to, aby zdać egzaminy, potem aplikację, a następnie cieszyć się świetlaną drogą do prawniczego sukcesu. Lecz co z pozostałymi ludźmi? Prawo to taka dziedzina, która dotyka każdego z nas – niezależnie od tego, czy pracujemy, uczymy się, jemy czy robimy zakupy. Prawo zagląda do naszych domów i na konta bankowe. Bez znaczenia jest fakt, że często nawet sobie tego nie uświadamiamy. Zatem skoro nieznajomość prawa szkodzi, to czyja to jest wina, że go nie znamy?

Dziewczyna na warsztatach fotograficznych patrzy w obiektyw

Temat nieznajomości prawa rozgrzewa do czerwoności. Oto redakcje, które udało się zainteresować tym problemem i zaproponować rozwiązanie:

Dlaczego nie rozumiemy prawniczych umów i regulaminów?

Pojęcie legal design jest nam bardzo bliskie, bo elementem tej metody tworzenia dokumentów prawnych w sposób skoncentrowany na odbiorcy jest m.in. prosta komunikacja. Dlatego pokusiłyśmy się o wskazanie kilku prawdopodobnych przyczyn, które sprawiają, że ludzie nie rozumieją prawników. Jest nam tym bardziej miło, że do dwugłosu udało się zaprosić eksperta od prostego języka – dr hab. Tomasza Piekota, językoznawcę z Uniwersytetu Wrocławskiego, prowadzącego także wykłady w Pracowni Prostej Polszczyzny.

Pozostałe media, które zainteresował nasz tekst:

Jak tworzyć zrozumiałe teksty prawne?

Pozostając w temacie prostej komunikacji, zaproponowałyśmy 5 sposobów na tworzenie tekstów prawnych z myślą o odbiorcy. To punkt wyjścia w zrozumieniu potrzeb klienta i skutecznej odpowiedzi na nie. Także i tutaj z odsieczą przychodzi legal design, którego nieodłącznym narzędziem jest prosty język. Czasem potrzeba bardzo niewiele, aby tekst prawny był bardziej zrozumiały i przyjazny odbiorcy.

grafiki plików na tle dłoni piszącej na klawiaturze

Nasze pomysły na teksty prawne pisane z myślą o odbiorcy zainteresowały także:

Zgodność z rozporządzeniem DORA – surowe kary dla firm

Kiedy pojawił się projekt ustawy wdrażającej rozwiązania DORA, pisałyśmy o możliwych karach, jakie KNF może nałożyć na przedsiębiorców, za niedostosowanie się do nowych przepisów w zakresie operacyjnej odporności cyfrowej. Prawdopodobna wysokość i surowość tych kar sprawiła, że tematem zainteresowały się media.

Miasto na dłoni z elektronicznymi ikonami

Nasz artykuł odbił się szerokim echem w mediach i na jego podstawie ukazał się szereg publikacji:

Czterodniowy tydzień pracy – można go wdrożyć już dziś

Kiedy gorącym tematem zaczął być 4-dniowy tydzień pracy, pisałyśmy o niuansach tego lansowanego przez media rozwiązania. Rozłożyłyśmy na czynniki pierwsze rozwiązania prawne i wyjaśniłyśmy różnice między nimi. Sprecyzowałyśmy, co oznacza dokładnie ten popularny skrócony tydzień pracy i pokazałyśmy, że takie rozwiązania mogą być stosowane już dziś. Podałyśmy też przykłady, kto już to robi.

dłonie kobiety piszą na klawiaturze laptopa

4-dniowy tydzień pracy był i jeszcze będzie nośnym tematem. Dlatego nasz artykuł miał dobre przyjęcie w mediach:

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp